понедельник, 25 октября 2021 г.

Група № 31 (І підгрупа) Українська мова

Урок №  25

          Тринадцяте квітня
 Тема уроку.  Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної діяльності. Підсумковий урок.
Контрольна робота № 3 (тести)
Початковий рівень
1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено):
А Обгоріли погасли останні огні облетіло жоржиною літо.

Б Сади стоять обдмухані вітрами листки летять киваючи гіллю.

В Не бійтесь заглядати у словник це пишний яр а не сумне провалля.

Г Минула осінь одвіяла одхурделила зима настала бентежна пора рясту.

Д По-осінньому тихо цвітнуть небеса мила погляду й серцю билиночка кожна.

2. Позначте складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома:

А Вітальня була залита і в ній плавали срібні порошини.

Б Знов щебече юнь і цвіте трава.

В Листопад підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.

Г Жовті виграви грали на зеленій підлозі і від надміру світла все повітря стало прозоре.

3. Двокрапку між частинами безсполучникового складного речення треба по­ставити:

А Грім гримить хліб буде родить.

Б Дзвенить під серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.

В Реве та стогне Дніпр широкий сердитий вітер завивав.

4. Складнопідрядне речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати

А ... і все навкруги застилає білою ковдрою.

Б ... радість дітям несе.

В ... для того щоб пальці мерзли.

Г ... і все навкруги сяє.

5. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку

А «Друг — це людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.

Б «Не розлучусь я з юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.

В Ліна Костенко писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одина­дцять всячеських небес»

Г «Дядьку, це я, Петрусь!», — голосно кричав хлопець.

6. Позначте речення, у якому правильно розставлені розділові знаки.

 А Стояла тиха, літня, місяч

Б Люба Оленко, де ти взяла звичку, читати леж

 В Пташина і рослина усе звикає до життя в пустелі

Г На жаль у лісі не було нічого: ні ягід, ні грибів.

Середній рівень
7. Кома не ставиться в реченні (розділові знаки не розставлено):
А  На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають горобці.
Б  І жмуриться вікнами наша хатина і шепче задумливий сад.
В  Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж захотілося злетіти в небо.
Г  Мені потрібне слово а не слава.
8. Укажіть, у якому складносурядному реченні кому поставлено помилково:
А   Миші бігали по помості, а мухи покинули хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші
Б    Все натякало на смерть, скрізь зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).
В   А тепер чого так серед ночі море плаче, й темрява тремтить? (Леся Українка).
Г   Взимку їхній палац із білими колонами здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у басейні (М. Стельмах).
9. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити  двокрапку в рядку  (розділові знаки пропущено):
А  Ластівки літають низько завтра буде дощ.
Б  Махнула осінь в ліси вони зацвіли пурпуровими сірими та жовтими  фарбами.
В   Рум’яна осінь хилить віти горіхи жовкнуть на ліщині.
Г   Стоїть край лугу і сміється мати я пам’ятаю день той дотепер.
Достатній рівень
10. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки пропущено):
А   Глянув на Дніпро і душа зраділа.
Б   Бачу здалеку хвиля іскриста грає вільно по синьому морю.
В   Гуляють хмари сонце спить.
Г   Був гарячий червневий день сонце палило нестерпно замовкли птахи квіти і дерева стомлено опустили листя.

11. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні. Виберіть лише один варіант.

1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.

2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.

3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.

4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.

5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

12. При заміні прямої  мови непрямою допущено помилку в реченні. Виберіть лише один варіант.

1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.

2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.

3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.

4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.

5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.

Високий рівень
13. Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
      Схема речення                                                                            Приклад                           
1  А: «П!»                 А Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.
2  «П», — а.              Б  А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
3 «П, — а, — п».      В Це і все. Я йду помітитися, Олесю сказала Христя.
4 «П, — а: — П».     Г Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха
5 «П! — а. — П!»      Д  Нехай не  збирає яєць на нашому горищі    
14  Установіть відповідність між складними  безсполучниковими  реченнями  та  розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
  Розділовий знак                                                 Речення   
1 тире                     А Тихо й нудно  і спека пекельна… (С.Васильченко).
2 кома                    Б Скільки глянеш вилискують розгойдані хліба (О.Довженко).
3 двокрапка          В Лаврін не поганяв волів він забув і про воли і про мішки й тільки   дивився на Мелашку.
4 крапка з комою   Г На хвилину раптом стихли голоси і спинилися тіні (Л. Смілянській).
                                Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний та тихий мов крізь  сито засіяв стрепенулися
                                  темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під дрібні   дощові краплі.
15. Установіть відповідність між складними безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
   Розділовий знак                                                 Речення   
1 кома                       А  Здалось на мить пливе у безвість ночі під парус хмар високий корабель (Є. Маланюк).
2 крапка з  комою  Б Була б охота знайдеться робота (Народна творчість).
3  тире                      В З високих круч луна орлиний клекіт лиш тихі води все стоять   мовчазно (Л. Українка).
4   двокрапка          Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула коло їх (Т. Шевченко).
                                Д  Скоро серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині 

16. Двокрапку між частинами безсполучникового складного речення треба по­ставити:

А Грім гримить хліб буде родить.

Б Дзвенить під серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.

В Реве та стогне Дніпр широкий сердитий вітер завивав.

17. Складнопідрядне речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати

А ... і все навкруги застилає білою ковдрою.

Б ... радість дітям несе.

В ... для того щоб пальці мерзли.

Г ... і все навкруги сяє.

18. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку

А «Друг — це людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.

 Б «Не розлучусь я з юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.

В Ліна Костенко писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одина­дцять всячеських небес»

Г «Дядьку, це я, Петрусь!», — голосно кричав хлопець.


Урок №  24
Дванадцяте квітня
Класна робота
Тема уроку.  Написання текстів різних жанрів.
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net , сторінка у Viber
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання  2 Пригадайте такі питання:
-  визначення поняття  «текст»;
- які є види мовлення;
- що таке стиль мовлення?;
- які стилі мовлення вам відомі?
- чи треба дотримуватися стилю  і  типу мовлення під час складання тексту?
Завдання  3    Сейф нових знань
Одиницею спілкування є усне або писемне висловлювання — текст. Тексти бувають усними і писемними. За типом мовлення вони поділяються на тексти-розповіді, описи і роздуми (міркування).
Текст-розповідь подає інформацію про явища, події, вчинки людей, які були або відбуваються зараз. Розповідь є основним елементом прозового художнього твору.
Опис — це своєрідний текст, у якому послідовно подаються ознаки, харак­терні особливості зображуваного предмета, явища, людини.
Текст-роздум (або міркування) подає інформацію обов'язково з обґрунту­ванням, розкриттям причинно-наслідкових зв'язків.
Картка-інформатор
За стилістичними ознаками тексти поділяються на розмовні, ділові, науко­ві, публіцистичні, художні.
Розмовний стиль застосовується в повсякденному житті під час безпосеред­нього спілкування двох або кількох осіб. Основною формою реалізації розмов­ного стилю є усна.
Науковий стиль застосовується в наукових працях, дослідженнях. Харак­терними властивостями цього стилю є точність, логічність, стислість, дока­зовість. Лексична точність насамперед виявляється в термінології. Для цього стилю не характерна емоційність.
Офіційно-діловий стиль необхідний для налагодження ділового спілкування між адміністративними установами, підприємствами, органами влади, культу­ри, освіти тощо як усередині країни, так і за її межами. Основне призначення цьо­го стилю — інформування, домовленість, констатація, облік фактів, подій тощо.
Публіцистичний стиль займає проміжне місце між науковим і художнім сти­лями. Основним його призначенням є вплив на слухача або читача, а також на­дання агітаційної інформації політичного, адміністративного чи господарсько­го характеру. Особливістю текстів цього стилю є логічність, доказовість, науко­ве обґрунтування або обґрунтування фактами. Публіцистичний стиль подібний до наукового точністю висловлення, чіткістю думок, наявністю наукової термі­нології. З художнім стилем його зближує використання емоційної та експресив­ної лексики.
Художній стиль виконує естетичну функцію. Мова цього стилю є засобом пе­редачі образної інформації і водночас засобом впливу на емоції слухача або чи­тача. У художніх текстах найповніше виявляється естетичний бік мовних за­собів. Художній стиль широко представлений творами художньої літератури в найрізноманітніших жанрах.
Вкраплення
У тексті можна виділити три логічні частини: зачин, основна частина (роз­гортання думки) і кінцівка (висновок).
Зачин — це початок тексту, в якому найчастіше стисло визначається тема висловлювання.
Основна частина — це найпоширеніша частина тексту, в якій розкриваєть­ся весь зміст висловлювання.
Кінцівка своєрідний висновок з усього сказаного.
Завдання  3    Складіть таблицю (ментальну схему) «Текст», скориставшись здобутими те­оретичними відомостями.
Завдання  4   Складіть тексти будь – якого  стилю та жанру,  тему оберіть самостійно.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
І. Повторіть теоретичний матеріал з вивчених тем, підготуйтеся до написання контрольної роботи .
 


Урок № 23
                      Шосте квітня
Тема уроку.  Контрольне есе на тему: « Лист бійцям, які захищають нашу країну».
Завдання 1 Складіть текст вільного есе у формі листа бійцям,  які сьогодні боронять нашу державу .
    Після написання чернетки, перевірте написане, відредагуйте, а потім запишіть текст листа на окремому аркуші
й надішліть в особисті повідомлення.
   На першому рядку аркуша пишете тему
                            Бійцям, які захищають нашу країну     (можете написати власний заголовок)                          
          а  далі текст листа. Не забудьте   написати від кого лист.
Найкращі листи через волонтерів ми відправимо нашим захисникам, їм дуже потрібна наша підтримка.

Урок №  22

П’яте квітня
Класна робота
Тема уроку.  Написання текстів різних жанрів.
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
   Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання  2  Усно. Дайте відповідь на питання:
    Дайте визначення поняття «текст».
    Тексти яких типів мовлення ви пам'ятаєте?
    Що таке стиль мовлення?
    Які стилі мовлення відомі вам?
    Чи треба дотримуватися стилю і типу мовлення під час складання тексту?
Завдання  3  Робота над текстом.
Прочитайте. Визначте тему та основну думку. Назвіть, які мовні засоби вико­ристані в текстах? З'ясуйте способи зв'язку речень у текстах. До якого типу і сти­лю мовлення належать тексти? Аргументуйте відповідь прикладами з тексту.
1. Грицю! — сказав батько. Га! — сказав Гриць. Видиш оту хату? Видзу. Пам'ятай собі, се школа. Ба,— сказав Гриць. Сюди будеш ходити вчитися. Ба,— сказав Гриць. (І. Франко)

2. Жили собі дід та баба. Вже й старі стали, а дітей нема. Журяться дід та ба­ба: «Хто нашої й смерті догляне, що в нас дітей нема?» От баба й просить діда: Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку, та зробимо колисочку, то я положу деревинку в колисочку та й буду коли­хати; от буде мені хоч забавка!

3. Податки — одна з найважливіших фінансових категорій. Історично це най­давніша форма фінансових відношень між державою та членами суспіль­ства.

4. Результати загальнонаціонального соціального дослідження «Земельна ре­форма», проведеного Центром соціальних експертиз Інституту соціології Національної академії наук, були несподіваними.

5. АКТ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ. Виходячи із смер­тельної небезпеки, яка нависла була над Україною у зв'язку з держав­ним переворотом у СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячоліт­ню традицію державотворення в Україні, виходячи з права на самовизна­чення, передбаченого Статутом ООН та іншими міжнародно-правовими до­кументами, здійснюючи Декларацію про державний суверенітет України,

Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочис­то ПРОГОЛОШУЄ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ та створення самостійної української держави — УКРАЇНИ.

6.  Твої листи завжди пахнуть зів'ялими трояндами!.. Легкі, тонкі пахощі, мов спогад про якусь любу, минулу мрію. І ніщо так не вражає тепер мого серця, як сії пахощі, тонко, легко, але невідмінно, невідборонно нагадують вони ме­ні про те, що моє серце віщує і чому я вірити не хочу, не можу. Мій друже, любий мій друже, створений для мене, як можна, щоб я жила сама, тепер, коли я знаю інше життя?.. Тільки з тобою я не сама, тільки з тобою я не на чужині. Тільки ти вмієш рятувати мене від самої себе... (Леся Українка).

Завдання  Ознайомтеся з інформацією, складіть таблицю «Текст».
      Одиницею спілкування є усне або писемне висловлювання — текст. Тексти бувають усними і писемними. За типом мовлення вони поділяються на тексти-розповіді, описи і роздуми (міркування).
     Текст-розповідь подає інформацію про явища, події, вчинки людей. Для такого типу мовлення характерною особливістю є видо-часова належність по­відомлюваного. Розповідь є основним елементом прозового художнього твору.
     Опис — це своєрідний текст, у якому послідовно подаються ознаки, харак­терні особливості зображуваного предмета, явища, людини.
      Текст-роздум (або міркування) подає інформацію обов'язково з обґрунту­ванням, розкриттям причинно-наслідкових зв'язків.

У тексті можна виділити три логічні частини: зачин, основна частина (роз­гортання думки) і кінцівка (висновок).

Зачин — це початок тексту, в якому найчастіше стисло визначається тема висловлювання.

Основна частина — це найпоширеніша частина тексту, в якій розкриваєть­ся весь зміст висловлювання.

Кінцівка — своєрідний висновок з усього сказаного.

Я письменник (самостійна робота в групах)

За стилістичними ознаками тексти поділяються на розмовні, ділові, науко­ві, публіцистичні, художні.

Розмовний стиль застосовується в повсякденному житті під час безпосеред­нього спілкування двох або кількох осіб. Основною формою реалізації розмов­ного стилю є усна.

Науковий стиль застосовується в наукових працях, дослідженнях. Харак­терними властивостями цього стилю є точність, логічність, стислість, дока­зовість. Лексична точність насамперед виявляється в термінології. Для цього стилю не характерна емоційність.

Офіційно-діловий стиль необхідний для налагодження ділового спілкування між адміністративними установами, підприємствами, органами влади, культу­ри, освіти тощо як усередині країни, так і за її межами. Основне призначення цьо­го стилю — інформування, домовленість, констатація, облік фактів, подій тощо.

Публіцистичний стиль займає проміжне місце між науковим і художнім сти­лями. Основним його призначенням є вплив на слухача або читача, а також на­дання агітаційної інформації політичного, адміністративного чи господарсько­го характеру. Особливістю текстів цього стилю є логічність, доказовість, науко­ве обґрунтування або обґрунтування фактами. Публіцистичний стиль подібний до наукового точністю висловлення, чіткістю думок, наявністю наукової термі­нології. З художнім стилем його зближує використання емоційної та експресив­ної лексики.

Художній стиль виконує естетичну функцію. Мова цього стилю є засобом пе­редачі образної інформації і водночас засобом впливу на емоції слухача або чи­тача. У художніх текстах найповніше виявляється естетичний бік мовних за­собів. Художній стиль широко представлений творами художньої літератури в найрізноманітніших жанрах.

Завдання  5    Складіть тексти різних стилів, спираючись на зразки (завдання 3):

1) художнього;
2) офіційно-ділового;
3) наукового;
4) публіцистичного;
5) розмовного;
6) епістолярного.

Урок №  21

        Тридцяте березня
 Тема уроку.  Контрольна робота № 2   з теми «Пунктуаційна  норма.  Стилістична  норма» (тести)
Виконати тестові завдання перейшовши за посиланням
1. Пунктуаційна норма
2. Стилістична норма

Урок № 20
Двадцять дев’яте березня
Класна робота
Тема уроку.  Розділові знаки в складнопідрядному реченні
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання  2 Опрацюйте теоретичний матеріал &35, с.154-160. Вивчіть правила.
Завдання  3 Виконайте вправи:  349, (усно);
                                                           350, 357 (письмово)
Домашня робота
І. Вивчити матеріал  & 35, с.154-160.
ІІ. Виконати  вправу 361

Урок № 19         Двадцятьтретє березня

                              Класна робота
Тема уроку. Розрізнення синонімічних речень.
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання  2 Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми запишіть у зошит.
Завдання  3 Повторіть теоретичний матеріал & 43, с.192.
 Завдання  4 Виконайте вправу, подану нижче 

Домашня робота

І. Вивчити матеріал  & 43, с.191-195.
ІІ. Виконати  онлайн-тест

Урок № 18         Двадцять друге березня

                              Класна робота
Тема уроку. Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях.
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему  програми та уроку.
Завдання 2 Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми, запишіть у зошит.
Завдання  3 Опрацюйте теоретичний матеріал & 43, с.191-195.
Завдання  4 Виконайте вправи:  425, 426 (усно);
                                                       429 (письмово)
Домашня робота
І. Вивчити матеріал  & 43, с.191-195.
ІІ. Виконати  онлайн-тест 

Урок № 17         Шістнадцяте березня
                              Класна робота
Тема уроку. Стилістичні особливості частин мови.
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання  2 Опрацюйте теоретичний матеріал & 42, с.188-190.
Завдання  3 Виконайте вправи:  416, 419 (усно);
                                                        422 (письмово)
Домашня робота
І. Вивчити матеріал  & 41, с. 188-190. 
ІІ. Виконати  вправу  423.

Урок № 16         П'ятнадцяте березня

                            Класна робота
Тема програми.  Стилістична  норма
Тема уроку. Стилістичні особливості засобів словотвору. Визначення  стилістичного забарвлення словотворчих засобів.
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber
Підручник  «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Завдання  1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему  програми та уроку.
Завдання 2 Опрацюйте теоретичний матеріал & 41, с. 185-188,  складіть конспект теоретичного матеріалу.
Завдання 3 Виконайте вправи: 410 (усно);
                                                    411, (письмово)
Домашня робота
І. Вивчити матеріал  & 41, с. 185-188. 
ІІ. Виконати  вправу  № 415

Урок № 15                                     Двадцять друге лютого

                                                             Класна робота
Тема. Записування тексту, поставлення розділових знаків.  Редагування речень.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:
Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net    , сторінка у Viber 
Завдання   1 Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання   2  Повторіть теоретичний матеріал &  33, 35, 36, 37 37, ст. 147-168,  пригадайте правила , що регламентують розділові знаки у різних видах складних речень.
Завдання 3  Перепишіть текст, поставте розділові знаки, поясніть їх вживання.

Слово про Берегиню

Мамина пісня батькова хата дідусева казка бабусина вишиванка добре сло­во сусіди толока незамулена криниця задавніла пам'ятка на околиці села чи урочище з котрим пов'язане наше історичне минуле усе це наші непересічні символи. Не вивітрити з пам'яті зберегти ці символи людського духу від забут­тя й байдужості зробити набутком для наших дітей і нащадків саме це й осимволізовує Берегиня.

Уміти берегти говорив Олесь Гончар це стає настійним велінням часу... Важливо сьогодні з усією пристрастю будити в людях саме оцю потребу обері­гати життя в усіх його виявах у природній мудрості й гармонійності.

По тому як ми будемо оберігати свої кращі традиції минулого наступні по­коління не тільки оцінюватимуть час але й збережуть наші сьогоднішні набутки. З цього приводу академік Д.С. Лихачов наголошує Виховання любові до рідного краю до рідної культури до рідного села чи міста до рідної мови за­вдання першочергового значення... Вона починається з малого з любові до сво­єї родини до свого помешкання до своєї школи. Поступово розгалужуючись ця любов до рідного краю переходить у любов до своєї країни а потім до всього людства до загальнолюдської культури.
Завдання  4 Виконайте тестові завдання.

1. Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

 А Хай замріяна весна тобі розкаже як вірно я тебе кохаю.

 Б Ні не клич мене весно казала я їй не чаруй і не ваб надаремне.

 В А жовте листя осені шепоче щоб швидко-швидко йшла вже геть.

 Г Хто вам сказав що я слабка що я корюся долі?

2. Помилку в оформленні прямої мови допущено в реченні

А «Еге,— подумав Іван,— так ось воно що».

Б Сергій звернувся до Марії: «Тобі і тут не дуже весело буде...»

В «А скільки коштує квітка?» — запитала дівчина.

Г «Ну, а тепер берімося за діло»,— весело запропонував Андрій.

3. Помилку в оформленні прямої мови допущено в усіх реченнях, ОКРІМ:

А Дмитрик говорив: «Казка — це те, чого ми хочемо!».

Б Остап думав — «Піду за Дунай!»

В «Моїм улюбленим святом є Різдво»,— розповідала радісна Леся.

 Г «Нема на світі України, немає другого Дніпра» — писав Т. Шевченко.

4. Речення з прямою мовою записано в рядку (розділові знаки пропущено)

А Здоров, брате, голосно сказав Петро.

Б Будь здорова, сестро, щиро мовив брат.

В Мій батько теж зброяр: говорить тихо Свічка.

Г Батько писав, що багато мандрував по світу.

 Завдання  5  За поданими схемами скласти речення з прямою мовою, а потім перетворіть їх на речення з непрямою мовою. Усі речення запишіть в зошит

1. «П»,— а.   2. «П!» — а.   3. А: «П»,— а. 4. «П,— а,— п».   5. «П,— а,— п?»

Крок до ЗНО
Завдання  6  Прочитайте текст і виконайте завдання 1-3 до нього.

(1)Постукала весна в прозорий кришталь вікон, торкнулася серця лоскіт­ливим подихом травня й невтримно поманила в замріянний гай. (2) А в гаю си­німи вогниками коливаються на тонких стебельцях проліски. (3) Схожі вони на бірюзові намистинки, розгублені чиєюсь невинною рукою між вузеньких листочків боязкої травички. (4) Може, то безжурний жайвір бризнув на галя­вину іскри невичерпного натхнення, чи соромлива синичка розсипала зерна свого пестличого співу?

1. Орфографічну помилку допущено в слові

А замріянний

Б безжурний

В невичерпного

Г пестличого

2. Вставне слово є в реченні

А першому

Б другому
В третьому
Г четвертому
3. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г четвертому
Для допитливих.  Прочитайте й запам’ятайте
Чи знаєте ви, що ім’я Олег у кличному відмінку має дві форми: Олегу й Олеже.
Домашня робота
І. Повторити матеріал  про стилі мовлення ( таблиця в кінці підручника).
ІІ. Крок до ЗНО
Виконайте тестові завдання
І. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Стояла тиха травнева ніч у буянні зела й кипінні садів. (2) Шаленіли в лузі солов’ї, кумкали жаби, кричали горлиці. (3) І носила в ту неймовірну весняну молоду ніч із срібної криниці срібним цеберцем срібну воду зозуля й розливала  її по землі. (4) Вилила добрий ківш і на Андрія. (5) Від того прокинувся, та побрів під розчахнуту липу. (6) На душі було срібно й високо. (7) Дослухався тихої й радісної музики небес, удивлявся в ту незвідану глибінь. (8) Віднині знав, що там живе вічна й свята таїна.
1. Складнопідрядним є речення
А третє
Б четверте
В шосте
Г восьме
2. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Якби хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Проте ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла донизу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, щомиті згасаючи в темряві минулого...
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому
Б четвертому
В десятому
Г дванадцятому
3. Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини "У неділю ми обов'яково поїдемо до Києва..." додати
А незважаючи на люті морози.
Б якщо купимо квитки на потяг.
В бо вже скучили за рідним містом.
Г так що неодмінно відвідаємо Лавру.
Д щоб краще дізнатися історію столиці.
4. Усі розділові знаки правильно вжито в реченні
А Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.
Б Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?
В Дерева у цвіту такі казково білі й легкі вночі, зараз обважніли, посірішали й ніби танули, розтікалися сірим туманом по низині.
Г Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.
Д Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.
5. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) На календарі вже весна. (2) Хоча снігу не/має, про/те надворі мороз пробирає по спині… (3) Простую собі лісом, опустивши голову до/долу і лише зрідка оглядаючись навкруги. (4) Аж ось поміж деревами щось, схоже, забіліло… (5) Це підсніжники перші провидці весни, що не побоялися холоду. (6) Вони підняли свої голівки, неначе мовчки сповіщаючи: як/би не лютувала зима, весна не за горами. (7) І так мені радісно стало на серці, мов на світ народився, кудись зникли і холод, і мороз.
1. Пунктуаційну помилку допущено в реченні
А другому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
2. Усі слова зі скісною рискою ( / ) потрібно писати разом у
А другому, третьому,  шостому
Б третьому
В шостому
Г другому, третьому
6. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1)У життєвому круговороті народжуються неповторні людські світи. (2)Вдивляючись щороку в очі юнаків і дівчат, яких проводжаю в самостійну дорогу життя, я не можу бути спокійним. (3)Що ж є найголовнішим у людині яку ми творимо? (4)У ту коротку червневу ніч, коли разом з ними ми виходимо в поле зустрічати перше сонце їх нового життя, в моє серце стукають болючі питання: де, в чому людська сердцевина? (5)Як її, зрештою, створити?
1. Пунктуаційна помилка допущена в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г п’ятому
2. Граматичну помилку допущено в реченні
А першому
Б другому
В третьому
Г п’ятому 

Урок № 14                                     

            П'тнадцяте лютого
            Класна робота
Тема. Розділові знаки при прямій мові.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Зворотній зв'язок:nbartalevich@ukr.net  , сторінка у Viber 
Завдання   1    Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання   2    Опрацюйте теоретичний матеріал & 37, ст. 164-168, правила законспектуйте. Вивчіть їх.
Завдання № 3 Виконайте вправи :
усно -  372, 373 (І);
письмово - №  374, 377, 378
Домашня робота
І. Вивчити матеріал  & 37, ст. 164-168.
ІІ. Виконати  вправу  № 379

Урок № 13         Восьме лютого
                          Класна робота
Тема. Тире у складному реченні.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:

Зворотній зв'язок: nbartalevich@ukr.net  , сторінка у Viber 
Завдання   1 Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання   2    Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми, основне запишіть у зошит.
Завдання 3 Опрацюйте матеріал & 36, с. 161 та подані нижче правила:
Тире ставиться:
1. Між частинами безсполучникового складного та складносурядного речень, зміст яких різко протиставляється або зіставляється: Не козак вклонявся королеві — король схиляв голову перед козаком! (П. Загребельний);
2. Між частинами безсполучникового складного речення, коли зміст другої частини завершує, підсумовує, узагальнює зміст першої (друга частина починається звичайно вказівними словами це, то, так, цей, такий, ось хто, ось що і под.): Все для людини і завжди з людиною — цей заповіт Максим Рильський  проніс  крізь  бурю   і   сніг,   крізь   усе   своє   життя (М. Стельмах);
3. Між частинами складнопідрядного речення, коли підрядна частина ставиться перед головною з метою виразнішого змістового й, відповідно, інтонаційного її виділення, особливо в реченнях з кількома підрядними, коли в головній частині узагальнюється зміст попередніх підрядних:
Ой, хто в лузі, — озовися,
Ой, хто в полі, — одкликнися! (Я. Щоголів);
Хто  спить,  хто  не  спить,  —  покорись  темній  силі!  (Леся Українка).
4. У складнопідрядному реченні між його частинами або частіше наприкінці головної частини — перед словом (сполученням слів), повторюваним для того, щоб пов’язати з попереднім реченням наступне, яке підсилює, доповнює, розвиває його зміст:
Необхідно, щоб виховання дітей, любов і повага до дітей, вимоги до них і дружба з ними, — щоб усе це було самою суттю вашого духовного життя, мій друже (В. Сухомлинський).
Завдання 6 Виконайте вправу № 363 (спишіть речення й після кожного запишіть правило, яке регламентує постановку розділового знака  )
Домашнє завдання
І. Вивчити теоретичний матеріал & 36, с. 161
ІІ. Виконайте вправу № 366 (випишіть лише ті речення, де є тире )

Урок № 12                                     
                               Перше лютого
                               Класна робота
Тема. Двокрапка у складному реченні.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:

Зворотній зв'язок:   nbartalevich@ukr.net , сторінка у Viber
 Завдання   1 Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання   2  

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
Безсполучникове речення – це речення, частини якого пов’язуються без сполучників і сполучних слів. 
Засобом зв’язку між частинами безсполучникового складного речення виступає інтонація: 
                                                         Учи азбуку – прийде хліб у руку (Нар. тв.). 
Між частинами безсполучникових речень двокрапка ставляться: 
Завдання 3  Правила запишіть у зошит.


в)

Між двома реченнями, якщо в першому є слова: бачити, дивитися, чути, розуміти  й такі ін., які попереджають про   викладання певного факту в наступному реченні

 Старий присувається до вікна, зазира в середину  й бачить: у хаті за столом сидять гості – учитель та селяни(М.Коцюбинський)

Завдання 4    Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми запишіть у зошит.
1) https://www.youtube.com/watchv=O3tiInbnkPo&ab_channel=%D0%A4%D1%96%D0%BB%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D1%96%D1%86%D1%96%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8
2)https://www.youtube.com/watchv=bY46I_kzOwY&t=148s&ab_channel=BeSmart%2F%D0%91%D1%83%D0%B4%D1%8C%D1%80%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%BC%D0%BD%D0%B8%D0%BC
3) З метою підготовки до ЗНО 
https://www.youtube.com/watchv=9lBagVY_SDo&ab_channel=%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%81%D1%96%D0%B4%D0%B2%D1%96%D1%81%D1%82%D1%96
Завдання 6 Виконайте вправу № 366 (випишіть лише ті речення, де є двокрапка )

Домашнє завдання
І. Вивчити теоретичний матеріал & 36, с. 161
Завдання 5 Опрацюйте матеріал & 36, с. 161
ІІ. Виконати тестові завдання.

1. Вкажіть безсполучникове складне речення 
А Посріблені ліси окуталися тінню, а небосхил горить і віти золотить.
Б Я Нептуну півкопи грошей в руку суну, аби на морі шторм утих.
В На подвір'ї, в саду, на городі - усе тяглося до сонця і раділо йому.
Г На білу гречку впали роси, веселі бджоли одгули.
2. Між частинами безсполучникового складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки пропущено) 
А Хмара грізно суне за Бориспіль темна тиша опада в лиман.
Б Здається чую лопають каштани жовто-зелену викидають брось.
В Править хтось малим човенцем в'ється стежечка злотиста.
Г Не русалонька блукає то дівчина ходить.
3.  Двокрапку треба поставити, якщо до частини «Люблю теплу весняну пору…» додати фрагмент рядка
А …бо кидаю всі невідкладні справи та йду в поля далекі. 
Б … у цей час народжуються нові потаємні мрії та сподівання.
В … час пробудження природи від тривалого зимового сну.
Г … коли з-під снігу виглядають перші блакитні проліски.
4. Після речення Пес заспокоївся... треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А ...птахи заспівали, сонце сіло 
Б ...кіт, навпаки, став на диби.
В  ...почувши запах господаря.
Г  ...нарешті його нагодували.
5. Після речення Листя різко почало розлітатися… треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати
А …підніматися вгору, кружляти.
Б …сонце заховалося за хмарами.
В …зненацька подув сильний вітер.
Г …люди поховалися у своїх домівках.
6.Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)
А Гасло полум’я на заході дотлівали червоні хмарки.
Б Сміле слово то наші гармати світлі вчинки то наші мечі.
В Життя то стерняста нива не пройдеш ноги не вколовши.
Г Гули степи дзвенів у небі жайвір воли поволі одміряли дні.
7. Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)
А Вечорами вже не співали під вербами дівчата не витинали гопака гармоністи.
Б Не тополю високую вітер нагинає дівчинонька одинока долю зневажає.
В На зеленій траві білі чайки сидять білі свічі горять на тарелях латать.
Г Мені відкрилась істина печальна життя зникає як ріка Почайна.
8. Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового складного речення (розділові знаки пропущено)
А Ніч прозора безшумна тепла ніби оксамитом огортає людину м’яке степове повітря.
Б Мріють крилами з туману лебеді рожеві сиплють ночі у лимани зорі сургучеві.
В Сіла птаха білокрила на тополю сіло сонце понад вечір за поля.
Г Така судьба усіх співців чудових їх тернами увінчує життя.
9. Двокрапку треба поставити між частинами безсполучникового складного речення в рядку (розділові знаки пропущено) 
А Я знаю мова мамина свята. 
Б Боятися вовків у ліс не ходити. 
В Не штука ганьбити штука ліпше зробити.
Г Будеш сіяти із розумом вродить печаль.
10. Після речення   Далеко на сході стало червоніти небо...
треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів його продовження вибрати: 
А сонце сходило. 
Б вітаючи чорну землю з ранком. 
В обліплене з усіх боків чорними хмарами.
11. Правильно поставлено двокрапку в реченні:
А Так і живу я нині: матері мову шаную, море, глибоке море, в рідному слові я чую.
Б Подивилась ясно: заспівали скрипки!
В Карпатське сонце в небо йде повільно: світліє тиша між дерев глибока.

12. Двокрапку потрібно поставити в складному безсполучниковому реченні (розділові знаки
А І досі сниться під горою між вербами та над водою біленька хаточка стоїть. 
В Зійде сонце утру сльози ніхто не побачить.
вилучено) 
Б Будеш сіяти з сумом вродить печаль.
Г Пролунав постріл почалися змагання.

Урок № 9        

                                               Одинадцяте січня
                                                Класна робота
Тема. Кома в складному реченні. Переписування речень і розставлення розділових знаків

Посилання на підручник: “Українська мова. 11 клас” (рівень стандарту) Заболотний О.В 
 https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
 Завдання 1 Запишіть  дату, вид роботи, тему уроку.
 Завдання 2 Виконайте вправу № 334 (усно)                                          
 Завдання 3 Опрацюйте матеріал & 33,  35ст. 147-148,  154-159, законспектуйте правила. Перегляньте додатки на сторінці 229-230.
Завдання 4  З метою повторення матеріалу, перегляньте відеоуроки за посиланнями 
Завдання 5 Виконайте вправи:

І.  Перепишіть речення, розставте пропущені розділові знаки, підкресліть граматичні основи. Обґрун­туйте пунктограми й орфограми.

1. Людина яка перестала вчитися не повинна дивуватися тому що вона блукає в пітьмі небезпечних часів. 2. Досі вечір пахне сон-травою а світанок - іменем твоїм. 3. Скинеться зрідка у воді рибина або нічний птах залопоче в темряві крилами. 4. Необхідно усвідомити що людина в хижацькій погоні за матеріальними цінностями забула про існування таких кращих своїх якостей, як чесність, доброта, порядність, чуйність. 5. Го­робці зірвалися при моєму наближенні з копиці сіна та ще й неподалік застрекотала сорока. 6. Над річкою прошелестіла гайвороня­ча зграя і знову стало чути густе комарине гудіння. 7. Сонце висушило блискучі сльозинки які ще ранком котилися по пелюстках і по листочку. 8 А я стою у білому плащі під чорним деревом на котрім птиці сниться весна. 

ІІ. Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Обґрун­туйте пунктограми. Підкресліть граматичні основи.

1. Повелося так з давніх століть як пора вже за щастям іти на воро­тях матуся стоїть проводжає дітей у світи. 2. Коли людина знає свої справжні достоїнства і вади їй легше домогтися успіху в будь-якій роботі. 3. Я з тих країв де над Дніпром цвітуть  шумлять гаї де з дня народження мені співали солов'ї. 6. Над світом стояла така благословенна тиша що було чути як кущики жита ронили краплі роси. 7. Найпростішим є атом Гідрогену бо його ядро складається з одного протона навколо якого рухається один елек­трон. 8. Щоб знайти координати точки перетину двох пря­мих треба розв'язати систему двох лінійних рівнянь які задають ці прямі на координатній площині. 9 Для того хто бачив безліч похмурих людей які відвертали свої обличчя ваша усмішка - ніби сонце що пробивається крізь хмари. 10. Як не любити той край де вперше ти побачив солодкий ливний світ що ми звемо життям де вперше став ходити і квіткою нена­че в його теплі зростав і усміхавсь квіткам.

Домашнє завдання
І. Вивчити теоретичний матеріал & 33,  35 ст. 147-148, 154-159,
ІІ. Виконати вправу 355  (354 е-підручник)

Урок № 8

Сімнадцяте грудня
Класна робота
Тема уроку.    Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html)
Завдання   1    Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання  2 З метою перевірки рівня вивченого матеріалу виконайте тести за посиланням: 
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9909733  
Завдання  3 Опрацюйте теоретичний матеріал & 28, с. 124- 127, правила,   подані на с. 124, 126 виписати в зошит й вивчити.
Завдання  4 Виконайте вправи: 281 (усно);  280,
Завдання 5  Виконати  тестові завдання, перейшовши за посиланням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9987944
Домашнє завдання
І.Вивчити теоретичний матеріал & 28, с.124-127.
ІІ. Виконати вправу № 284.

Урок № 6   

Сьоме грудня

Класна робота
Тема уроку РМ № 1    Написання есе  на тему: «Діло майстра боїться».
Завдання 1 Запишіть у зошит для контрольних робіт   дату, вид роботи, тему уроку.
Завдання 2 Якщо ви забули, що таке есе, пригадати вам допоможе відеоролик «Есе. Особливості написання, види, структура, приклади….», який можна знайти  за покликанням 
Завдання № 5 Уважно  обдумайте тему, підберіть приклади. На чернетці напишіть текст. Перечитайте. Зробіть виправлення.
Завдання № 6 Перепишіть текст  у зошит, перевірте його.
Завдання № 7 Виконайте тести за покликанням

         Тридцяте листопада

           Класна робота
Тема уроку.    Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:
Зворотній зв’язок:  Viber (особиста сторінка)
Завдання № 1 З метою перевірки рівня вивченого матеріалу виконайте тести за посиланням:
А) тире між підметом і присудком
Б) Однорідні члени речення.
Виконати до 15:00
Завдання № 2 Записати в  робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання № 3 Опрацюйте теоретичний матеріал & 31, с. 136- 141, правила,  подані в таблиці на ст. 136-137, 139-140, виписати в зошит й вивчити.
Завдання № 4 Виконайте вправи: 307 (усно);  308 (до кожного речення підібрати й записати поряд у дужкаж правило); 309, 310, 311; 317
Домашнє завдання
І.Вивчити теоретичний матеріал & 31.
ІІ. Виконати вправу № 319.
ІІІ.   Виконати  тестові завдання, перейшовши за посиланням
Час виконання до 02.12.2021

Урок №4

Двадцять третє листопада
Класна робота
Тема уроку.    Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених однорідними членами речення.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
Посилання на підручник:
Зворотній зв’язок:  Viber (особиста сторінка)
Завдання   1    Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання № 2  Запишіть речення в зошит, визначте  і підкресліть  однорідні члени речення:

1.  Настала ніч, довга, беззоряна, глуха (О. Гончар).

2. Молоді палкої пориви бурхливі, думи, ідеали, мрії золоті — це сміливо-гордий виклик темноті (В. Чумак).

3.  Григір Тютюнник прийшов до читачів своїх чесно, надійно, надовго (О. Гончар).

4.Та я ще не пізнав ані тебе, ні воду, ні дзвоника, ні дятла, ні себе... (М. Вінграновський).

5.Ти не прийдеш, не прилетиш — і тільки дальніми піснями в моєму серці продзвениш (М. Рильський).

6. Стомився день, облишив косовицю, дмухнув на сонце, заморочив ліс, узяв на плечі хмару-пуховицю та й рушив спати на небесний Віз... (М. Виргановський).

7. Не віддам я тебе на поталу ні вогню, ні воді, ні металу (О. Ющенко).

8. І марили айстри в розкішнім півсні про трави шовкові, про сонячні дні (Олександр Олесь).

9. До весни затихнули в байраці і струмок, і голос журавля (В. Швець).
Завдання № 3  Опрацюйте теоретичний матеріал & 23 с. 100-101, законспектуйте правила,  подані в таблиці. Вивчіть  їх.
ПОВТОРІТЬ
Однорідні члени речення:

  відповідають на одне й те ж запитання;

  відносяться до одного слова в реченні;

  виступають одним і тим самим членом речення, тобто виконують одну син­таксичну функцію в реченні;

 виражаються здебільшого однією частиною мови (трапляються винятки);

 з'єднуються між собою сурядним зв'язком з огляду на їх рівноправність і незалежність;

Однорідні члени речення поєднуються:

1 за допомогою сполучників сурядності та інтонації поєднання чи протистав­лення;

2. лише за допомогою інтонації;

3. обома цими способами. Однорідними можуть бути як головні, так і другорядні члени речення:

4. однорідні підмети;

5. однорідні присудки;             

6 однорідні означення;

7.  однорідні додатки;

8. однорідні обставини.

Завдання № 4 Виконати  вправу № 233

Завдання № 5   Прочитайте речення. Спробуйте сформулювати правило про узагальнювальні слова при однорідних членах речення, спираючись на ці речення як приклади. Речення запишіть у зошит, однорідні члени підкресліть.

 Радість життя, сум, кохання — усе це здавалося йому зараз незнайомим.  І нагорі, і в кімнаті — всюди було темно. Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: в дубовій, вербовій корі, в старих пеньках, у дуплах, в болотній воді, на поколупаних стінах (О. Довженко). А ви,  мої освічені моголи, нагі внучата княжої землі, все віддали — і рідну Мову, й школи — за знак манкурта на низькім чолі (Д. Павличко).

Завдання № 6 Виконати тестові завдання:

№ І

1  Виберіть варіант, у якому не порушено правила вживання однорідних членів речення:

А У цього чоловіка у дворі жили і тварини, і собаки;

Б На Великдень до церкви йшли і молоді, і старі, діти та школярі;

В На свято зібралися кияни і гості міста;

 Г На площі зібралися кияни та робітники.

2. Виберіть варіант, у якому не порушено правила вживання однорідних членів речення:
А Мені подобаються детективи і пити гарячу каву;
Б Моя подруга обожнює й захоплюється мистецтвом;
В Він тонко відчуває й захоплюється музикою;
Г Жінка на прощання гірко усміхнулась і ледь підняла руку.
3. Виберіть варіант, у якому не порушено правила вживання однорідних членів речення:
А Цвіте бузок і радістю твоє обличчя;
Б Усе: гори, птахи, ліси — прокинулись;
В Малюк брав солодощі і від батьків, і гостей;
Г Малюк брав солодощі і від батьків, і від гостей.
4. Виберіть варіант, у якому не порушено правила вживання однорідних членів речення:
А Цуценя бігло як до своїх господарів, так і чужих людей;
Б Я люблю не тільки читати пригодницькі романи, а й поезію;
В Цуценя бігло як до своїх господарів, так і до чужих людей;
Г На городі виросли червоні помідори й огірки.
1. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Оглядаючи експозицію музею, ...» додати

А екскурсоводом було наведено невідомі факти про неї.

Б усі експонати вразили нас своїм різноманіттям.

В уважно слухайте гіда, робіть короткі записи.

Г наші знання з історії були дуже доречними.

Д це чудова можливість поринути в минуле.

2. Однорідними додатками ускладнено речення

А Софійка попросила нас прийти раніше й підготувати сюрприз для іменин­ника.

Б Любомир хотів зупинитися, заспокоїтися, розчинитися в далекому без­межжі.

В Ярослав мав давню мрію — потанцювати й поговорити з однокласни­цею.

Г Олесина й Оксанина квартири розміщені праворуч від ліфта, біля сходів.

Д Назар бере наплічник і вирушає вишукувати й купувати раритетні книги.

3. Синонімічним до простого речення «У сучасному світі вивчення мов між­народного спілкування вкрай потрібне для досягнення особистістю успіху» є складне речення

А У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,

тому що так особистість може досягти успіху.

 Б У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне,

щоб особистість могла досягти успіху.

 В У сучасному світі вивчати мови міжнародного спілкування вкрай потрібно,

адже це свідчить про досягнення особистістю успіху.

Г У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне,

бо так особистість досягне успіху.

Д У сучасному світі вивчення мов міжнародного спілкування вкрай потрібне через те, що так особистість може досягти успіху.

Домашнє завдання
І. Вивчити правила, подані  у & 23, ст. 100-101 
ІІ. Виконати  вправи № 234, 235, 236

Урок №3

Шістнадцяте листопада
Класна робота

Тема уроку.    Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями.  Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019 

Посилання на підручник:https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html

Додатковий матеріал

РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ ПРИ ЗВЕРТАННІ

1. Звертання найчастіше виділяються в реченні комами (разом із словами, що відносяться до них): Світе ясний, світе мій прекрасний, хочу я у пісні повсякчасно лиш для тебе жи­ти (В. Сосюра ). Лети ж, моя  думо, моя люта муко (Т. Шевченко). Ой, палка ти була, моя пісне (Леся Українка).

2. Частки о, ой, що стоять перед звертанням, не відділя­ються від нього комою: Ой Дніпре, мій Дніпре, широкий та дужий, багато ти, батьку, у море носив козацької крові ( Т. Шевченко ). О рідне слово, що без тебе я... (Д. Павличко ).

3. Вигуки від звертання відділяються комами. Якщо слова ти, ви підсилюють вигук, то вони теж відділяються разом вигуком: Слово, моя ти єдиная зброє, ми не повинні загинуть обоє! (Леся Українка). Гей ви, далі ясні, безкінечні й сині, як чудесно в світі молодому жить! (В. Сосюра ).

4. Після звертання, що вимовляється з особливою силою, ставиться знак оклику: О земле рідна! Знаєш ти свій шлях у бурі, у негоді (М. Рильський). О вечори на Україні! О сльози щастя на зорі! (В. Сосюра ).

Тренувальні вправи

Вправа 1. Перепишіть речення. Підкресліть звертання, поясніть розділові знаки при них.

1. Дай мені, земле, пісню на серце, з якою б не сором зуст­ріти і смерть (О. Підсуха). 2. Вітчизно! Тобі моя пісня дзвінка, і дум, і поривів весняна ріка (В. Сосюра). 3. Сонце! Сонце! Це тебе, довічний світе, стріваючи, вітає земля (Панас Мирний). 4. Місяченьку, наш голубоньку, ходи до нас вечеряти (Т. Шев­ченко). 5. Неси ж мене, коню, по чистому полю (І. Франко). 6. Радуйся, ниво неполитая! Радуйся, земле не повитая квітча­стим злаком (Т. Шевченко). 7. Ти прекрасна, вечірняя зоре! Урочисто й лагідно ти сяєш (Леся Українка). 8. Дівчино-горлице! Коли б ти знала, якого жалю ти мені завдала (І. Нечуй- Левицький).9.О серце, стукай друзям ніжно, ніжно, ненавис­тю грими до ворогів (Г. Тютюнник). 10. Мій народе! Темний і босий! Хай святиться твоє ім'я (Є. Плужник).11. Де ж ви, мої голуб'ятка, мої соколи ясні (М. Вороний). 12. На добраніч вам, ниви. І тобі, зозуле (М. Коцюбинський). 13. Ох, пісне, чому, як той птах, не летиш? (М. Рильський).

 Вправа 2. Перепишіть речення. Підкресліть звертання, поставте потрібні розділові знаки.

1. Ой гори гори золоті верхів'я. Та нащо ж я до вас так по­риваюсь? (Леся Українка). 2. Гей шаленая пісне і в кого вда­лась ти така непокірна? (Леся Українка). 3. Мамонько люблю я пісню про зозулю і про гай (П. Тичина). 4. Душа моя убогая чого марно плачеш? (Т. Шевченко). 5. Ой одна я одна як били­ночка в полі (Т. Шевченко). 6. О люде мій бідний моя ти роди­но брати мої вбогі закуті в кайдани! (Леся Українка). 7.0 зем­ле велетнів роди! (П. Тичина). 8. Земле моя я сходив тебе вздовж і поперек (І. Цюпа). 9, О світе зелений для тебе у мене багато, багато пісень (В. Сосюра). 10. Ой ти Байдо та славне­сенький... Будь мені лицар та вірнесенький... (Нар. те.). 11. Вітчизно як я снив тобою... Я рвавсь до тебе полем бою (Г. Тютюнник). 12. Як люблю я вас Карпати вічний шум ялиці... (О. Ющенко). 13. Тож не в'яньте квіти... Співам же дзвеніти зелений як літо краю мій рідний... (В. Сосюра).

Домашня робота

І. Виконати тести за покликанням

Урок №2

Третє листопада
Класна робота
Тема уроку.    Тире між підметом і присудком у простому реченні.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019
 Посилання на підручник:
Зворотній зв’язок:  Viber (особисті посилання) 
Завдання   1    Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання № 2 Опрацюйте теоретичний матеріал & 27, с. 118-122; законспектуйте правила,  подані в таблиці (с.119 ). Вивчіть їх.
Завдання № 3 Виконайте вправу № 266 (усно)
Завдання № 4 Виконайте вправи №  265, 269, 268,
Домашня робота
І. Вивчити теоретичний матеріал.
ІІ. Виконати вправу № 274
ІІІ.  Виконати онлайн-тести за покликанням 

Урок № 1 

Двадцять сьоме  жовтня
Класна робота
Тема програми.   ПУНКТУАЦІЙНА НОРМА
Тема уроку.    Пунктуаційна помилка.
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019, с. 28-32
 Посилання на підручник:
Завдання   1    Запишіть у робочий зошит дату, вид роботи й  тему уроку.
Завдання   2  Занотуйте правила, запам’ятайте їх
Завдання 3
А.  Прочитайте виразно поезію. Визначте її основний мотив. Чи легко було вам виконати завдання? Аргументуйте.
Вдумайтеся  хто ми врешті  решт
без пісень і золотого слова
без карпатських смерекових веж
без  Десни  без Києва  без Львова
Все нам треба ревно берегти
Все  До краплі  Все що нас єдна
А єднали завжди нас  мости
праця  братство  сяйво короваю
ця  ріка  що з давнини  давен
поїть  нас  від  роду  і  до  род
Ця  ріка нас вивела з племен
ця ріка нас нарекла народом     В. Женченко
 Б.  Прочитайте виразно поезію. Визначте її основний мотив. Чи легко було вам у цьому варіанті виконати завдання? Аргументуйте.
Відповідь на В дайте письмово у формі вільного есе  (7-10 речень)
Крок  до ЗНО

Завдання 4  

1. У якому варіанті неправильно розставлено розділові знаки?

А Багата держава, яку утворюють бідні люди, абсурд! (О. Довженко)

Б Кожен учитель — заручник своїх учнів. (А. Коваль)

В Любов  - це насамперед відповідальність, а потім уже насолода, радість.

Г Лиш боротись — значить жить. (І. Франко)

2. У якому варіанті неправильно розставлено розділові знаки?

А Життя — як той потік, а час — мов океан. (Б. Лепкий)

Б Життя — як вокзал. Хтось приїжджає, хтось від’їжджає. (Л. Костенко)

В Ті вечори осінні — як напій, що пахне ґрунтом, яблуками й гроном.

 Г Життя — є наука про смерть. (О. Ільченко)

3. У якому варіанті неправильно розставлено розділові знаки?
А Література кожного народу — це найкраще дзеркало його життя. (І. Франко)

Б Віра це нестримне бажання перетворити мрію в реальне життя. (Д. Донцов)

В Серце гітари поранене п’ятьма шпагами. (В. Стус)

Г Вік прожити — не ниву пройти гомінливу. (А. Малишко)

4. У якому варіанті неправильно розставлено розділові знаки?

А Промені як вії сонячних очей. (П. Тичина)

Б Праця є початком всього. (С. Стальський)

В У всякого своя доля і свій шлях широкий. (Т. Шевченко)

Г Життя прожити не поле перейти. (Нар. тв.)

5. У якому варіанті допущено помилку  у вживанні розділових знаків між одно­рідними членами речення?

А І душу опановував тихий і глибокий настрій. (М. Чернявський)

Б Знання вгамовує велику, дивує звичайну, і роздуває маленьку людину. (Л. Толстой)

В Іще біліша стану в тиші, іще тремкіша, наче хвора. (О. Лятуринська)

Г Індик хоч не співає, зате багато думає. (Нар. тв.)

6. Вкажіть, у якому реченні правильно розставлено розділові знаки:
А Усе: і повітря, й покручені лози, і зів’яла трава — все це мимохіть нага­дує їй щасливі хвилини її життя. (М. Коцюбинський)
Б Наш народ створив цілий ряд духовних інструментів, як наприклад — со­пілку, трембіту, ріг, сурму, трубу, волинку (Д. Багалій).

В Ураз усе покращало біля мене, і ясени з блакитними тінями й зеленим шу­мом, і нагорблена клуня з чотирма вітрами, і скрипливі ворота, і маківки, і навіть ледачі гарбузи в різнобарвних сорочках... (М. Стельмах)

Г Тиша була напоєна всякими звуками; і дзвінкою піснею жайворонка, і дзижчанням польових мух, і тихим мелодійним шелестінням стиглого жита. (М. Коцюбинський)

7. Укажіть, у якому реченні правильно розставлено розділові знаки:

А Все навколо — дерева, птахи, люди: сповнене весняної, пружної, нестрим­ної сили.

Б Так, друже дорогий, ми любимо одно: старої творчості додержане вино, і мед аттіцьких бджіл, і гру дзвінких касталій. (М. Зеров)

В Все бачить співець у широкім роздоллі; і небо, і море, й красу світову, — і людям співає він пісню нову (Леся Українка).

 Г Усе одбивається в пісні, як у морі: рожевая зоря, й червоная кров, і темна ненависть, і ясна любов, і пломінь пожару, і місяць та зорі... (Леся Ук­раїнка)

8. У якому реченні допущено пунктуаційну помилку?
А Сонце вже сховалось за вільшечки, пустило крізь листя тоненькі рожеві стріли. (Г. Тютюнник)

Б Стародавній Боспор, Ольвія, степові скіфи та половці, запорізька Хорти­ця, поруч якої нині піднявся Дніпрогес, — усе це було улюблене коло його інтересів... (О. Гончар)

В Значні площі в Україні займають баштанні культури, як-от: гарбузи, ка­вуни, дині, кабачки, патисони. (З довідн.)
Г Та в цю хвилю двері розчинились і ввійшли: якийсь рудобородий в довгому старім плащі подертім; з лірою за ним дідок кошлатий, що все кашляв та все очі мружив – і ще й третій, що безруко щуливсь, лиш рукав сорочки теліпався.
Домашнє завдання
І. Вивчити матеріал & 27 підручника “Українська мова. 11 клас” (рівень стандарту) О.Заболотний, В. Заболотний   https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html    ст.118-122.
ІІ. Виконати вправу 264.  (До кожного речення,  узятого з твору В. Сухомлинського підберіть правило, яке регламентує постановку тире між підметом і присудком. Для цього скористайтеся правилами, поданими у таблиці, яка знаходиться вище вправи)  

 


Комментариев нет:

Отправить комментарий