Урок № 25
Дев’яте лютого
Класна робота
Тема уроку. Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної
діяльності. Підсумковий урок.
Контрольна робота № 3 (тести)
Початковий рівень
1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено):
А Обгоріли погасли останні огні облетіло жоржиною літо.
Б Сади стоять
обдмухані вітрами листки летять киваючи гіллю.
В Не бійтесь
заглядати у словник це пишний яр а не сумне провалля.
Г Минула осінь
одвіяла одхурделила зима настала бентежна пора рясту.
Д По-осінньому тихо
цвітнуть небеса мила погляду й серцю билиночка кожна.
2. Позначте
складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома:
А Вітальня була
залита і в ній плавали срібні порошини.
Б Знов щебече юнь і
цвіте трава.
В Листопад
підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.
Г Жовті виграви
грали на зеленій підлозі і від надміру світла все повітря стало прозоре.
3. Двокрапку між
частинами безсполучникового складного речення треба поставити:
А Грім гримить хліб буде родить.
Б Дзвенить під
серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.
В Реве та стогне
Дніпр широкий сердитий вітер завивав.
4. Складнопідрядне
речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати
А ... і все
навкруги застилає білою ковдрою.
Б ... радість дітям
несе.
В ... для того щоб
пальці мерзли.
Г ... і все
навкруги сяє.
5. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку
А «Друг — це
людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.
Б «Не розлучусь я з
юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.
В Ліна Костенко
писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одинадцять всячеських небес»
Г «Дядьку, це я,
Петрусь!», — голосно кричав хлопець.
6. Позначте речення, у
якому правильно розставлені розділові знаки.
А Стояла
тиха, літня, місячна ніч
Б Люба Оленко, де
ти взяла звичку, читати лежачи
В Пташина і
рослина усе звикає до життя в пустелі
Г На жаль у лісі не
було нічого: ні ягід, ні грибів.
Середній рівень
7. Кома не ставиться в реченні (розділові
знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають
горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче
задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж
захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
8. Укажіть, у якому складносурядному
реченні кому поставлено помилково:
А Миші бігали по помості, а мухи покинули
хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші
Б Все натякало на смерть, скрізь
зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).
В А тепер чого так серед ночі море плаче,
й темрява тремтить? (Леся Українка).
Г Взимку їхній палац із білими колонами
здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у
басейні (М. Стельмах).
9. Між частинами безсполучникового
складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки
пропущено):
А Ластівки літають низько завтра буде дощ.
Б Махнула осінь в ліси вони зацвіли пурпуровими
сірими та жовтими фарбами.
В Рум’яна осінь хилить віти горіхи
жовкнуть на ліщині.
Г Стоїть край лугу і сміється мати я
пам’ятаю день той дотепер.
Достатній рівень
10. Між частинами безсполучникового
складного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки
пропущено):
А Глянув на Дніпро і душа зраділа.
Б Бачу здалеку хвиля іскриста грає вільно
по синьому морю.
В Гуляють хмари сонце спить.
Г Був гарячий червневий день сонце палило
нестерпно замовкли птахи квіти і дерева стомлено опустили листя.
11. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні. Виберіть
лише один варіант.
1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні.
Виберіть лише один варіант.
1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Високий рівень
13. Установіть відповідність (розділові
знаки при прямій мові пропущено).
Схема
речення Приклад
1 А: «П!»
А Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то
сполох був, та й годі.
2 «П», —
а.
Б А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
3 «П, — а, — п».
В Це і все. Я йду помітитися, Олесю сказала Христя.
4 «П, — а: — П». Г Драбиною її
плещи, та добре! кричала Кайдашиха
5 «П! — а. — П!» Д
Нехай не збирає яєць на нашому горищі
14 Установіть відповідність між
складними безсполучниковими реченнями та розділовими
знаками, які необхідно в них поставити:
Розділовий
знак Речення
1 тире
А Тихо й нудно
і спека пекельна…
2 кома Б Скільки глянеш вилискують розгойдані
хліба.
3 двокрапка В Лаврін не поганяв волів він забув і
про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку.
4 крапка з комою Г На хвилину раптом
стихли голоси і спинилися тіні.
Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний
та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися
темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під
дрібні дощові краплі.
15. Установіть відповідність між складними
безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
Розділовий
знак Речення
1 кома
А Здалось на мить пливе у
безвість ночі під парус хмар високий корабель.
2 крапка з комою Б Була б охота
знайдеться робота.
3 тире
В З високих круч луна орлиний клекіт
лиш тихі води все стоять мовчазно.
4 двокрапка Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула
коло їх.
Д Скоро
серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині.
16. Двокрапку між
частинами безсполучникового складного речення треба поставити:
А Грім гримить хліб буде родить.
Б Дзвенить під
серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.
В Реве та стогне
Дніпр широкий сердитий вітер завивав.
17. Складнопідрядне
речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати
А ... і все
навкруги застилає білою ковдрою.
Б ... радість дітям
несе.
В ... для того щоб
пальці мерзли.
Г ... і все
навкруги сяє.
18. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку
А «Друг — це
людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.
Б «Не
розлучусь я з юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.
В Ліна Костенко
писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одинадцять всячеських небес»
Г «Дядьку, це я,
Петрусь!», — голосно кричав хлопець.
Критерії оцінювання
І
рівень - кожне питання
- 0,5 бала З бали
ІІ
рівень - кожне питання - 1 бал З бали
ІІІ
рівень - кожне питання - 1 бал З бали
ІV рівень - кожне
питання - 0,5 бала З бали
Загальний бал - 12
Урок № 24
Друге лютого
Класна робота
Тема уроку. Повторення й узагальнення вивченого
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту):
підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор
Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Підручник: Українська мова (рівень стандарту) підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/ Шевчук С.В. – Київ; Ірпінь: ТОВ «Видавництво «Перун», 2018.
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/1233-ukrainska-mova-10-klas-shevchuk.html
Підручник: Українська мова: (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.– Київ: Генеза, 2018, & 24, с. 93-96.
Посилання на підручник.
https://pidruchnyk.com.ua/394-ukrayinska-mova-zabolotniy-10-klas.htmlЗворотній зв'язок: сторінка у ViberЗавдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид
роботи , тему уроку.Завдання 2 Перечитайте уважно рубрику «Культура мовлення»,
с. 220.Завдання 3 Виконуючи
вправи, повторюйте теоретичний матеріал з тих тем, яких вони стосуються. Теми
шукаєте за змістом у підручниках. Завдання 4. Виконайте
вправи: 470, 471 (перепишіть слова, поставте наголос), 473, 474, 476,478.ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯІ. Повторіть теоретичний матеріал з тем
«Пунктуаційна норма», «Синтаксична норма», «Практична риторика», підготуйтеся до
написання контрольної роботи .
Урок № 25
Дев’яте лютого
Класна робота
Тема уроку. Аналіз і самоаналіз навчальної та комунікативної
діяльності. Підсумковий урок.
1. Двокрапку треба поставити в реченні (розділові знаки пропущено):
А Обгоріли погасли останні огні облетіло жоржиною літо.
Б Сади стоять
обдмухані вітрами листки летять киваючи гіллю.
В Не бійтесь
заглядати у словник це пишний яр а не сумне провалля.
Г Минула осінь
одвіяла одхурделила зима настала бентежна пора рясту.
Д По-осінньому тихо
цвітнуть небеса мила погляду й серцю билиночка кожна.
2. Позначте
складносурядне речення, між частинами якого не ставиться кома:
А Вітальня була
залита і в ній плавали срібні порошини.
Б Знов щебече юнь і
цвіте трава.
В Листопад
підкрався з-за дубів і гай знімає золоту перуку.
Г Жовті виграви
грали на зеленій підлозі і від надміру світла все повітря стало прозоре.
3. Двокрапку між
частинами безсполучникового складного речення треба поставити:
А Грім гримить хліб буде родить.
Б Дзвенить під
серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.
В Реве та стогне
Дніпр широкий сердитий вітер завивав.
4. Складнопідрядне
речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати
А ... і все
навкруги застилає білою ковдрою.
Б ... радість дітям
несе.
В ... для того щоб
пальці мерзли.
Г ... і все
навкруги сяє.
5. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку
А «Друг — це
людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.
Б «Не розлучусь я з
юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.
В Ліна Костенко
писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одинадцять всячеських небес»
Г «Дядьку, це я,
Петрусь!», — голосно кричав хлопець.
6. Позначте речення, у
якому правильно розставлені розділові знаки.
А Стояла
тиха, літня, місячна ніч
Б Люба Оленко, де
ти взяла звичку, читати лежачи
В Пташина і
рослина усе звикає до життя в пустелі
Г На жаль у лісі не
було нічого: ні ягід, ні грибів.
Середній рівень
7. Кома не ставиться в реченні (розділові
знаки не розставлено):
А На подвір’ї голосно сміються діти і пурхають
горобці.
Б І жмуриться вікнами наша хатина і шепче
задумливий сад.
В Жайворонок заспівав для своєї жіночки і їй теж
захотілося злетіти в небо.
Г Мені потрібне слово а не слава.
8. Укажіть, у якому складносурядному
реченні кому поставлено помилково:
А Миші бігали по помості, а мухи покинули
хати і своїм гудінням не ворушили мертвої тиші
Б Все натякало на смерть, скрізь
зник дух живоття (І. Нечуй-Левицький).
В А тепер чого так серед ночі море плаче,
й темрява тремтить? (Леся Українка).
Г Взимку їхній палац із білими колонами
здається казковою будовою, лише неприємне враження справляє чавунний змій у
басейні (М. Стельмах).
9. Між частинами безсполучникового
складного речення треба поставити двокрапку в рядку (розділові знаки
пропущено):
А Ластівки літають низько завтра буде дощ.
Б Махнула осінь в ліси вони зацвіли пурпуровими
сірими та жовтими фарбами.
В Рум’яна осінь хилить віти горіхи
жовкнуть на ліщині.
Г Стоїть край лугу і сміється мати я
пам’ятаю день той дотепер.
Достатній рівень
10. Між частинами безсполучникового
складного речення треба поставити крапку з комою в рядку (розділові знаки
пропущено):
А Глянув на Дніпро і душа зраділа.
Б Бачу здалеку хвиля іскриста грає вільно
по синьому морю.
В Гуляють хмари сонце спить.
Г Був гарячий червневий день сонце палило
нестерпно замовкли птахи квіти і дерева стомлено опустили листя.
11. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні. Виберіть
лише один варіант.
1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
12. При заміні прямої мови непрямою допущено помилку в реченні.
Виберіть лише один варіант.
1 Мати повідомила донечці, що в табір та поїде в серпні.
2 Мій друг повторює, ви одійдіть за хату, а ми виліземо.
3 Софійка міркувала, що найяскравішим козаком є Кирило Тур.
4 Марія Олексіївна запитала в нас , хто не виконав домашнього завдання.
5 Батько сказав дітям, що час збиратися в дорогу.
Високий рівень
13. Установіть відповідність (розділові
знаки при прямій мові пропущено).
Схема
речення Приклад
1 А: «П!»
А Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то
сполох був, та й годі.
2 «П», —
а.
Б А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
3 «П, — а, — п».
В Це і все. Я йду помітитися, Олесю сказала Христя.
4 «П, — а: — П». Г Драбиною її
плещи, та добре! кричала Кайдашиха
5 «П! — а. — П!» Д
Нехай не збирає яєць на нашому горищі
14 Установіть відповідність між
складними безсполучниковими реченнями та розділовими
знаками, які необхідно в них поставити:
Розділовий
знак Речення
1 тире
А Тихо й нудно
і спека пекельна…
2 кома Б Скільки глянеш вилискують розгойдані
хліба.
3 двокрапка В Лаврін не поганяв волів він забув і
про воли і про мішки й тільки дивився на Мелашку.
4 крапка з комою Г На хвилину раптом
стихли голоси і спинилися тіні.
Д Закурілася земля задиміла пішов дощ дрібний
та тихий мов крізь сито засіяв стрепенулися
темні ліси і розправляючись підставляли своє загоріле листя під
дрібні дощові краплі.
15. Установіть відповідність між складними
безсполучниковими реченнями та розділовими знаками, які необхідно в них поставити:
Розділовий
знак Речення
1 кома
А Здалось на мить пливе у
безвість ночі під парус хмар високий корабель.
2 крапка з комою Б Була б охота
знайдеться робота.
3 тире
В З високих круч луна орлиний клекіт
лиш тихі води все стоять мовчазно.
4 двокрапка Г Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх сама заснула
коло їх.
Д Скоро
серпень надійде ясний на поля неосяжні й сині.
А Грім гримить хліб буде родить.
Б Дзвенить під
серцем золота стріла дзвенить сережка у вусі.
В Реве та стогне
Дніпр широкий сердитий вітер завивав.
17. Складнопідрядне
речення утвориться, якщо до частини Сніг іде... додати
А ... і все
навкруги застилає білою ковдрою.
Б ... радість дітям
несе.
В ... для того щоб
пальці мерзли.
Г ... і все
навкруги сяє.
18. Правильно записане речення з прямою мовою в рядку
А «Друг — це
людина, з якою я можу бути, — сказала Наталка.
Б «Не
розлучусь я з юністю моєю...» — писав Володимир Сосюра.
В Ліна Костенко
писала: «В душі людській, крім видимого неба, є одинадцять всячеських небес»
Г «Дядьку, це я,
Петрусь!», — голосно кричав хлопець.
Критерії оцінювання
І
рівень - кожне питання
- 0,5 бала З бали
ІІ
рівень - кожне питання - 1 бал З бали
ІІІ
рівень - кожне питання - 1 бал З бали
ІV рівень - кожне
питання - 0,5 бала З бали
Урок № 24
Друге лютого
Класна робота
Тема уроку. Повторення й узагальнення вивченого
Підручник: «Українська мова»: (рівень стандарту):
підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор
Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Підручник: Українська мова (рівень стандарту) підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/ Шевчук С.В. – Київ; Ірпінь: ТОВ «Видавництво «Перун», 2018.
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/1233-ukrainska-mova-10-klas-shevchuk.html
Підручник: Українська мова: (рівень стандарту): підручник для 10 класу закладів загальної середньої освіти/О.В. Заболотний, В.В. Заболотний.– Київ: Генеза, 2018, & 24, с. 93-96.
Посилання на підручник.
https://pidruchnyk.com.ua/394-ukrayinska-mova-zabolotniy-10-klas.html
Урок
№ 23
Друге лютого
Класна робота
Тема уроку. Написання текстів різних жанрів.
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Усно. Дайте відповідь
на питання:
♦ Дайте визначення поняття «текст».
♦ Тексти яких типів мовлення ви пам'ятаєте?
♦ Що таке стиль мовлення?
♦ Які стилі мовлення відомі вам?
♦ Чи треба дотримуватися стилю і типу мовлення під
час складання тексту?
Завдання 3 Сейф нових знань
Одиницею спілкування є усне або писемне висловлювання
— текст. Тексти бувають усними і писемними. За типом мовлення
вони поділяються на тексти-розповіді, описи і роздуми (міркування).
Текст-розповідь подає інформацію про явища, події, вчинки людей, які
були або відбуваються зараз. Розповідь є основним елементом прозового
художнього твору.
Опис — це своєрідний текст, у якому послідовно подаються ознаки, характерні
особливості зображуваного предмета, явища, людини.
Текст-роздум (або міркування) подає інформацію обов'язково з обґрунтуванням,
розкриттям причинно-наслідкових зв'язків.
Картка-інформатор
За стилістичними ознаками тексти поділяються на розмовні, ділові,
наукові, публіцистичні, художні.
Розмовний стиль
Розмовний стиль застосовується в повсякденному житті під час
безпосереднього спілкування двох або кількох осіб. Основною формою реалізації
розмовного стилю є усна.
Науковий стиль застосовується в наукових працях,
дослідженнях. Характерними властивостями цього стилю є точність, логічність,
стислість, доказовість. Лексична точність насамперед виявляється в
термінології. Для цього стилю не характерна емоційність.
Офіційно-діловий стиль необхідний для налагодження ділового
спілкування між адміністративними установами, підприємствами, органами влади,
культури, освіти тощо як усередині країни, так і за її межами. Основне
призначення цього стилю — інформування, домовленість, констатація, облік
фактів, подій тощо.
Публіцистичний стиль займає проміжне місце між науковим і
художнім стилями. Основним його призначенням є вплив на слухача або читача, а
також надання агітаційної інформації політичного, адміністративного чи
господарського характеру. Особливістю текстів цього стилю є логічність,
доказовість, наукове обґрунтування або обґрунтування фактами. Публіцистичний
стиль подібний до наукового точністю висловлення, чіткістю думок, наявністю
наукової термінології. З художнім стилем його зближує використання емоційної
та експресивної лексики.
Художній стиль виконує естетичну функцію. Мова цього стилю є
засобом передачі образної інформації і водночас засобом впливу на емоції
слухача або читача. У художніх текстах найповніше виявляється естетичний бік
мовних засобів. Художній стиль широко представлений творами художньої літератури
в найрізноманітніших жанрах.
Вкраплення
У тексті можна виділити три логічні частини: зачин,
основна частина (розгортання думки) і кінцівка (висновок).
Зачин — це початок тексту, в якому найчастіше стисло
визначається тема висловлювання.
Основна частина — це найпоширеніша частина тексту, в якій
розкривається весь зміст висловлювання.
Кінцівка — своєрідний висновок з усього сказаного.
Завдання 4 Складіть таблицю (ментальну схему) «Текст», скориставшись здобутими теоретичними
відомостями.
Завдання 5 Робота над текстом.
Прочитайте. Визначте тему та основну думку,
які мовні засоби використані в текстах? З'ясуйте способи зв'язку речень
у текстах. До якого типу і стилю мовлення належать тексти?
1. Грицю! — сказав батько. Га! — сказав Гриць. Видиш оту хату? Видзу.
Пам'ятай собі, се школа. Ба,— сказав Гриць. Сюди будеш ходити вчитися. Ба,—
сказав Гриць. (І. Франко)
2. Жили собі дід та баба. Вже й старі стали, а дітей нема. Журяться дід та
баба: «Хто нашої й смерті догляне, що в нас дітей нема?» От баба й просить
діда: Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку, та зробимо колисочку, то
я положу деревинку в колисочку та й буду колихати; от буде мені хоч забавка!
3. Податки — одна з найважливіших фінансових категорій. Історично це найдавніша
форма фінансових відношень між державою та членами суспільства.
4. Результати загальнонаціонального соціального дослідження «Земельна реформа»,
проведеного Центром соціальних експертиз Інституту соціології Національної
академії наук, були несподіваними.
5. АКТ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ. Виходячи із смертельної
небезпеки, яка нависла була над Україною у зв'язку з державним переворотом у
СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в
Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН та
іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про державний
суверенітет України,
Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто
ПРОГОЛОШУЄ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ та створення самостійної української держави —
УКРАЇНИ.
6. Твої листи завжди пахнуть зів'ялими трояндами!.. Легкі, тонкі
пахощі, мов спогад про якусь любу, минулу мрію. І ніщо так не вражає тепер мого
серця, як сії пахощі, тонко, легко, але невідмінно, невідборонно нагадують вони
мені про те, що моє серце віщує і чому я вірити не хочу, не можу. Мій друже,
любий мій друже, створений для мене, як можна, щоб я жила сама, тепер, коли я
знаю інше життя?.. Тільки з тобою я не сама, тільки з тобою я не на чужині. Тільки
ти вмієш рятувати мене від самої себе... (Леся Українка).
Завдання 6 Я письменник (самостійна робота)
Складіть тексти (не менше 4-х) будь - якого стилю та жанру, орієнтуючись
на зразки (завдання 5), тему оберіть самостійно.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
І. Повторіть
теоретичний матеріал з вивчених тем, підготуйтеся до написання контрольної
роботи .
Урок № 22
Тридцяте січня
Тема уроку. РМ № 2. Контрольне есе на тему: « Лист бійцям, які
захищають нашу країну».
Підручник «Українська мова»: (рівень стандарту):
підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор
Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Повторіть
(пригадайте) матеріал, вивчений на ІІ
курсі з теми «Діалогічні мовленнєві жанри (листування»), &46, с.208-210.
Завдання 3 Складіть текст вільного есе у формі листа
бійцям, які сьогодні боронять нашу державу .
Після написання чернетки, перевірте написане,
відредагуйте, а потім запишіть
Після написання чернетки, перевірте написане,
відредагуйте, а потім запишіть текст листа в зошит і надішліть в особисті
повідомлення.
Не забудьте написати від
кого лист.
Найкращі листи через волонтерів ми
відправимо нашим захисникам, їм дуже потрібна наша підтримка
Не забудьте написати від
кого лист.
Найкращі листи через волонтерів ми
відправимо нашим захисникам, їм дуже потрібна наша підтримкаУрок № 21
Двадцять шосте
січня Класна роботаТема програми. Практична риторикаТема уроку. Збирання необхідної інформації й допоміжного матеріалу для написання
текстів різних жанрів. Удосконалення підготовлених текстів.Підручник «Українська мова»:
(рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр
Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.Посилання на підручник:Зворотній зв'язок: сторінка у ViberЗавдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату,
вид роботи , тему уроку.Завдання 2 Пригадайте•
Що
таке редагування?•
Що
треба зробити для того, щоб відредагувати текст?
►
Прочитайте
уважно висловлювання. Поміркуйте над думкою Мікеланджело.
Відомо, що
довершеним текст вважається тоді, коли в ньому належним чином вдосконалені
навіть найменші деталі. З цього приводу Мікеланджело висловився так: «До
досконалості ведуть подробиці, а досконалість є те, у чому дрібниць немає».
Завдання 3 Ознайомтеся з матеріалом
Під навчальним редагуванням розуміють роботу з
виправлення помилок, допущених у тексті чи власних висловах, тобто внесення
певних змін з урахуванням найрізноманітніших як суто мовних, так і позамовних
факторів.
При
роботі з текстом необхідно дотримуватися таких основних етапів:
1)
формування вмінь відтворення та створення тексту. Ознайомлення з різними
видами помилок, засвоєння способів їх виправлення;
2)
формування вмінь аналізувати текст за сукупністю окремих умінь монологічного
мовлення — знаходити і усувати усі вивчені види помилок у готових
деформованих, власних текстах в усіх жанрах, типах і стилях мовлення;
3) у процесі
роботи над власними письмовими висловлюваннями виявляти вміння удосконалювати
граматичну структуру своїх робіт та їх виразність.
Завдання 4 Робота з таблицею.
Прочитайте, законспектуйте
Основні види помилок
Види
помилок
Умовні
позначен-
ня
Суть помилки
Помилки в змісті
3
тема розкрита неповно; є щось
зайве;
перекручені факти чи події
Мовленнєві
помилки
М
матеріал не цілком
підпорядкований основній думці; слово вжите не в тому значенні; вжито зайве
слово; невиправдано повторюються слова; вжиті мовні засоби, що не
відповідають стилю і задуму висловлювання; вжиті росіянізми
Граматичні
помилки
Г
слово вжите не в тій формі;
неправильно побудоване речення; неправильно утворені слова
Орфографічні
І
неправильно написане слово
Пунктуаційні
V
неправильно розставлені
розділові знаки
Орфоепічні
неправильно вимовлений звук;
неправильно поставлений наголос
Завдання 5 Я — редактор
Відредагуйте текст. Виправте помічені вами мовленнєві
помилки: лексичні, граматичні та стилістичні.
НА
ВИСТАВЦІ
Ми
побували на виставці акварелей Тараса Шевченка. Кожна робота художника — це
справжня перлина. Чудовий пейзажист, Шевченко малює — тодішню Україну — її
хутори, містечка, пам'ятки архітектури, воскрешає сторінки славної історії
України. В акварелях, виконаних на Аральському морі, у горах Каратау, постають
суворі краєвиди гірської місцевості. Художник достає дивовижних ефектів у
передачі простору, світла, повітря і кольору. Кожен із нас пересвідчився, що
Шевченко не лише геніальний поет, а й геніальний художник.
►Знайдіть
і виправте змістові помилки. Розставте пропущені розділові знаки.
►
Доберіть потрібне слово: вимагати чи потребувати.
...сплатити
борг своєчасно.
Ця справа
... наших рук і розуму.
Сплативши
гроші за покупку ... від касира чек.
Квартира
хороша, але ... ремонту.
►
Доберіть потрібне слово: всупереч чи наперекір.
Хай люди знають, хто йде ... громаді.
...невтішним
прогнозам весна виявилася доволі м'якою й вологою.
...суховіям і чорним бурям наші предки орії з
правіків обробляли землю.
Домашня
робота
►
Складіть і запишіть невеликий
роздум (10-12 речень) на тему «Культурна
людина. Якою я її бачу?». Сформулюйте тезу висловлювання, наведіть
два-три переконливі докази, що найкраще аргументують Ваші думки. Зробіть
висновок.
►
Уважно прочитайте складений вами
тексти, виправте допущені помилки, спираючись на знання про редагування
текстів.
Урок № 20
Двадцять шосте січня Класна роботаТема уроку. Розрізнення синонімічних речень.Підручник «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Зворотній зв'язок: сторінка у ViberЗавдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.Завдання 2 Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми запишіть у зошит. Завдання 3 Повторіть теоретичний матеріал & 43, с.192.Завдання 4 Виконайте вправи:Вправа І. Замініть безсполучникові складні речення синонімічними сполучниковими складними реченнями. Які розділові зн6аки ви поставили? Чому? Які з цих речень стилістично виразніші?1. Не на кожне слово відвіт можна дати, закон не кожен можна шанувати. 2. Дощ іде на священника, вода тече на паламаря. 3. Дерево славиться плодами, а людина – ділами. 4. Попроси у ледаря води, він одразу хворим прикинеться. 5. Загадай щось зробити ледачому, він ще й повчати тебе почне. 6. Зима пішла, весна прийшла, ледарю все вмитися ніколи. 7. За добро добром віддячує кожен, за зло добром – тільки справжній друг. 8. Дерево похилиться – зламається, хоробрий зігнеться – загине. 9. Родич заходити перестане – чужим стане, чужий часто ходитиме – рідним стане. 10. Собака на свій хвіст нарікає, кінь – на вуха. 11. Корова воду п’є – молоко дає, змія п’є – отруту плює (Нар. творч.) * Зробіть синтаксичний розбір двох (на вибір) безсполучникових реченьВправа ІІ. 1. Прочитайте речення та варіанти відповідей. Синонімами до запропонованого речення є всі речення, КРІМА Раптом повіяли степові пахощі.Б Раптом повіяло степовими пахощами.В Раптом повіяло пахощами степу.Г У степу віє.Домашня роботаІ. Вивчити матеріал & 43, с.191-195.
Урок № 19
Дев’ятнадцяте
січня
Класна робота
Тема уроку. Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях.
Підручник «Українська мова»:
(рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр
Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату,
вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Перегляньте відеоматеріал, що стосується теми запишіть у зошит.Завдання 2 Опрацюйте теоретичний матеріал
& 43, с.191-195.
Завдання 3 Виконайте вправи: 425, 426 (усно);
429 (письмово)
Домашня робота
І.
Вивчити матеріал & 43, с.191-195.
ІІ.
Виконати вправу 427 та
тестові завдання з розділу «Готуємося до тематичного оцінювання», с.195
Урок № 18
Дев’ятнадцяте січня
Класна робота
Тема уроку. Стилістичні особливості частин мови.
Підручник «Українська мова»: (рівень стандарту): підручник для 11 кл. закл. заг. серед. освіти/ Олександр Заболотний, Віктор Заболотний. – Київ: Генеза, 2019.
Посилання на підручник:https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Опрацюйте теоретичний матеріал & 42, с.188-190.
Завдання 3 Виконайте вправи: 416, 417,419 , 421(усно);
418, 422 (письмово)
Домашня робота
І. Вивчити матеріал & 42, с. 188-190.
ІІ. Виконати вправу 423.
Урок
№ 23
Друге лютого
Класна робота
Тема уроку. Написання текстів різних жанрів.
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Усно. Дайте відповідь
на питання:
♦ Дайте визначення поняття «текст».
♦ Тексти яких типів мовлення ви пам'ятаєте?
♦ Що таке стиль мовлення?
♦ Які стилі мовлення відомі вам?
♦ Чи треба дотримуватися стилю і типу мовлення під
час складання тексту?
Завдання 3 Сейф нових знань
Одиницею спілкування є усне або писемне висловлювання
— текст. Тексти бувають усними і писемними. За типом мовлення
вони поділяються на тексти-розповіді, описи і роздуми (міркування).
Текст-розповідь подає інформацію про явища, події, вчинки людей, які
були або відбуваються зараз. Розповідь є основним елементом прозового
художнього твору.
Опис — це своєрідний текст, у якому послідовно подаються ознаки, характерні
особливості зображуваного предмета, явища, людини.
Текст-роздум (або міркування) подає інформацію обов'язково з обґрунтуванням,
розкриттям причинно-наслідкових зв'язків.
Картка-інформатор
За стилістичними ознаками тексти поділяються на розмовні, ділові,
наукові, публіцистичні, художні.
Розмовний стиль
Розмовний стиль застосовується в повсякденному житті під час
безпосереднього спілкування двох або кількох осіб. Основною формою реалізації
розмовного стилю є усна.
Науковий стиль застосовується в наукових працях,
дослідженнях. Характерними властивостями цього стилю є точність, логічність,
стислість, доказовість. Лексична точність насамперед виявляється в
термінології. Для цього стилю не характерна емоційність.
Офіційно-діловий стиль необхідний для налагодження ділового
спілкування між адміністративними установами, підприємствами, органами влади,
культури, освіти тощо як усередині країни, так і за її межами. Основне
призначення цього стилю — інформування, домовленість, констатація, облік
фактів, подій тощо.
Публіцистичний стиль займає проміжне місце між науковим і
художнім стилями. Основним його призначенням є вплив на слухача або читача, а
також надання агітаційної інформації політичного, адміністративного чи
господарського характеру. Особливістю текстів цього стилю є логічність,
доказовість, наукове обґрунтування або обґрунтування фактами. Публіцистичний
стиль подібний до наукового точністю висловлення, чіткістю думок, наявністю
наукової термінології. З художнім стилем його зближує використання емоційної
та експресивної лексики.
Художній стиль виконує естетичну функцію. Мова цього стилю є
засобом передачі образної інформації і водночас засобом впливу на емоції
слухача або читача. У художніх текстах найповніше виявляється естетичний бік
мовних засобів. Художній стиль широко представлений творами художньої літератури
в найрізноманітніших жанрах.
Вкраплення
У тексті можна виділити три логічні частини: зачин,
основна частина (розгортання думки) і кінцівка (висновок).
Зачин — це початок тексту, в якому найчастіше стисло
визначається тема висловлювання.
Основна частина — це найпоширеніша частина тексту, в якій
розкривається весь зміст висловлювання.
Кінцівка — своєрідний висновок з усього сказаного.
Завдання 4 Складіть таблицю (ментальну схему) «Текст», скориставшись здобутими теоретичними
відомостями.
Завдання 5 Робота над текстом.
Прочитайте. Визначте тему та основну думку,
які мовні засоби використані в текстах? З'ясуйте способи зв'язку речень
у текстах. До якого типу і стилю мовлення належать тексти?
1. Грицю! — сказав батько. Га! — сказав Гриць. Видиш оту хату? Видзу.
Пам'ятай собі, се школа. Ба,— сказав Гриць. Сюди будеш ходити вчитися. Ба,—
сказав Гриць. (І. Франко)
2. Жили собі дід та баба. Вже й старі стали, а дітей нема. Журяться дід та
баба: «Хто нашої й смерті догляне, що в нас дітей нема?» От баба й просить
діда: Поїдь, діду, в ліс, вирубай там мені деревинку, та зробимо колисочку, то
я положу деревинку в колисочку та й буду колихати; от буде мені хоч забавка!
3. Податки — одна з найважливіших фінансових категорій. Історично це найдавніша
форма фінансових відношень між державою та членами суспільства.
4. Результати загальнонаціонального соціального дослідження «Земельна реформа»,
проведеного Центром соціальних експертиз Інституту соціології Національної
академії наук, були несподіваними.
5. АКТ ПРОГОЛОШЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ. Виходячи із смертельної
небезпеки, яка нависла була над Україною у зв'язку з державним переворотом у
СРСР 19 серпня 1991 року, продовжуючи тисячолітню традицію державотворення в
Україні, виходячи з права на самовизначення, передбаченого Статутом ООН та
іншими міжнародно-правовими документами, здійснюючи Декларацію про державний
суверенітет України,
Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки урочисто
ПРОГОЛОШУЄ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ УКРАЇНИ та створення самостійної української держави —
УКРАЇНИ.
6. Твої листи завжди пахнуть зів'ялими трояндами!.. Легкі, тонкі
пахощі, мов спогад про якусь любу, минулу мрію. І ніщо так не вражає тепер мого
серця, як сії пахощі, тонко, легко, але невідмінно, невідборонно нагадують вони
мені про те, що моє серце віщує і чому я вірити не хочу, не можу. Мій друже,
любий мій друже, створений для мене, як можна, щоб я жила сама, тепер, коли я
знаю інше життя?.. Тільки з тобою я не сама, тільки з тобою я не на чужині. Тільки
ти вмієш рятувати мене від самої себе... (Леся Українка).
Завдання 6 Я письменник (самостійна робота)
Складіть тексти (не менше 4-х) будь - якого стилю та жанру, орієнтуючись
на зразки (завдання 5), тему оберіть самостійно.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
І. Повторіть
теоретичний матеріал з вивчених тем, підготуйтеся до написання контрольної
роботи .
Тридцяте січня
Тема уроку. РМ № 2. Контрольне есе на тему: « Лист бійцям, які захищають нашу країну».
Посилання на підручник:
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Завдання 2 Повторіть (пригадайте) матеріал, вивчений на ІІ курсі з теми «Діалогічні мовленнєві жанри (листування»), &46, с.208-210.
Після написання чернетки, перевірте написане, відредагуйте, а потім запишіть
Після написання чернетки, перевірте написане, відредагуйте, а потім запишіть текст листа в зошит і надішліть в особисті повідомлення.
Не забудьте написати від кого лист.
Найкращі листи через волонтерів ми відправимо нашим захисникам, їм дуже потрібна наша підтримка
Не забудьте написати від кого лист.
Найкращі листи через волонтерів ми відправимо нашим захисникам, їм дуже потрібна наша підтримка
Урок № 21
►
Прочитайте
уважно висловлювання. Поміркуйте над думкою Мікеланджело.
Відомо, що
довершеним текст вважається тоді, коли в ньому належним чином вдосконалені
навіть найменші деталі. З цього приводу Мікеланджело висловився так: «До
досконалості ведуть подробиці, а досконалість є те, у чому дрібниць немає».
Завдання 3 Ознайомтеся з матеріалом
Під навчальним редагуванням розуміють роботу з виправлення помилок, допущених у тексті чи власних висловах, тобто внесення певних змін з урахуванням найрізноманітніших як суто мовних, так і позамовних факторів.
1)
формування вмінь відтворення та створення тексту. Ознайомлення з різними
видами помилок, засвоєння способів їх виправлення;
2)
формування вмінь аналізувати текст за сукупністю окремих умінь монологічного
мовлення — знаходити і усувати усі вивчені види помилок у готових
деформованих, власних текстах в усіх жанрах, типах і стилях мовлення;
3) у процесі
роботи над власними письмовими висловлюваннями виявляти вміння удосконалювати
граматичну структуру своїх робіт та їх виразність.
Види
помилок |
Умовні
позначен- ня |
Суть помилки |
Помилки в змісті |
3 |
тема розкрита неповно; є щось
зайве; перекручені факти чи події |
Мовленнєві
помилки |
М |
матеріал не цілком
підпорядкований основній думці; слово вжите не в тому значенні; вжито зайве
слово; невиправдано повторюються слова; вжиті мовні засоби, що не
відповідають стилю і задуму висловлювання; вжиті росіянізми |
Граматичні
помилки |
Г |
слово вжите не в тій формі;
неправильно побудоване речення; неправильно утворені слова |
Орфографічні |
І |
неправильно написане слово |
Пунктуаційні |
V |
неправильно розставлені
розділові знаки |
Орфоепічні |
|
неправильно вимовлений звук;
неправильно поставлений наголос |
НА
ВИСТАВЦІ
Ми
побували на виставці акварелей Тараса Шевченка. Кожна робота художника — це
справжня перлина. Чудовий пейзажист, Шевченко малює — тодішню Україну — її
хутори, містечка, пам'ятки архітектури, воскрешає сторінки славної історії
України. В акварелях, виконаних на Аральському морі, у горах Каратау, постають
суворі краєвиди гірської місцевості. Художник достає дивовижних ефектів у
передачі простору, світла, повітря і кольору. Кожен із нас пересвідчився, що
Шевченко не лише геніальний поет, а й геніальний художник.
►Знайдіть
і виправте змістові помилки. Розставте пропущені розділові знаки.
►
Доберіть потрібне слово: вимагати чи потребувати.
...сплатити
борг своєчасно.
Ця справа
... наших рук і розуму.
Сплативши
гроші за покупку ... від касира чек.
Квартира
хороша, але ... ремонту.
►
Доберіть потрібне слово: всупереч чи наперекір.
Хай люди знають, хто йде ... громаді.
...невтішним
прогнозам весна виявилася доволі м'якою й вологою.
...суховіям і чорним бурям наші предки орії з
правіків обробляли землю.
Домашня
робота
►
Складіть і запишіть невеликий
роздум (10-12 речень) на тему «Культурна
людина. Якою я її бачу?». Сформулюйте тезу висловлювання, наведіть
два-три переконливі докази, що найкраще аргументують Ваші думки. Зробіть
висновок.
► Уважно прочитайте складений вами тексти, виправте допущені помилки, спираючись на знання про редагування текстів.
Урок № 20
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
Дев’ятнадцяте січня
Класна робота
Тема уроку. Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях.
Посилання на підручник:
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Домашня робота
І. Вивчити матеріал & 43, с.191-195.
ІІ. Виконати вправу 427 та тестові завдання з розділу «Готуємося до тематичного оцінювання», с.195
Дев’ятнадцяте січня
Класна робота
Тема уроку. Стилістичні особливості частин мови.
Зворотній зв'язок: сторінка у Viber
Завдання 1 Запишіть у робочому зошиті дату, вид роботи , тему уроку.
Домашня робота
І. Вивчити матеріал & 42, с. 188-190.
ІІ. Виконати вправу 423.
Комментариев нет:
Отправить комментарий